środa, 10 stycznia 2018

Omlet z piekarnika | dowlaszpaula


   Myślałam, że jajka na śniadanie jadłam już w każdej postaci. Omlety na słodko, słono i ostro. Jajka w koszulkach, jajka po włosku, na twardo, miękko, średnio, sadzone i wszystkie inne możliwości. A jednak wczoraj wpadłam na zrobienie zupełnie czegoś nowego. Omlet z piekarnika! Powiem Wam szczerze: wyszedł lekki i pyszny! Jadłam go i byłam zachwycona. Nie ma  w nim ani grama mąki, nie jest smażony na tłuszczu - no perfekcyjne śniadanie dla wszystkich dbających o linię :-)


Składniki:

* 3 jajka
* sól himalajska
* cebula suszona (może być prażona, może być szczypiorek)
* mały plasterek sera
* wędlina ( ja dałam salami ale może być np. szynka)

* przyprawy (u mnie : czubryca czerwona, sezam)

Wykonanie:

* białka oddzielić od żółtek
* białka z odrobiną soli ubić na pianę, do ubitej piany delikatnie dodać cebulę, ser pokrojony w kostkę, przyprawy i wszystko delikatnie wymieszać łyżką
* formować na papierze do pieczenia omlet, ja zrobiłam to w blaszce do tarty
* piec 10 minut/190 stopni
* po 10 minutach na omlet delikatnie położyć wędlinę i łyżeczką żółtka
* piec kolejne 10 minut/190 stopni
* jeść i się delektować... :-)

9 komentarzy:

  1. O kurcze, to wygląda świetnie! Muszę spróbować, bo jajka uwielbiam:)

    OdpowiedzUsuń
  2. O, fajny pomysł z omletem z piekarnika, mnie już wkurza smażenie i chciałabym to zredukować, a nie mam na tyle dobrej patelni żeby robić to bez oleju...

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie jestem fanką omletów, ale ten z piekarnika brzmi całkiem całkiem! Wypróbuje na pewno!

    OdpowiedzUsuń
  4. Wygląda przepysznie, muszę wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam omlety i żałuję, że tak rzadko mam czas je jeść:(

    OdpowiedzUsuń
  6. Rewelacyjny pomysł na omlet. Nigdy wcześniej nie próbowałam robić omletu w piekarniku ale wyszedł bardzo dobry.

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetnie wygląda i zapewne też dobrze smakuje :) Lubię zjeść z rana coś z jajek, gdyż dodają mi one energii, więc na pewno skorzystam z Twojego przepisu. Tym bardziej, że jest on prosty, a nie ukrywam, że talentu do gotowania nie posiadam ;)

    OdpowiedzUsuń

Każdy komentarz dużo dla mnie znaczy, jednak jeśli masz ochotę mnie obrażać to odpuść sobie :-)