piątek, 20 maja 2016

Przewodnik po zdrowych daniach kuchni narodowych :-)

Przewodnik po zdrowych daniach kuchni narodowych :-)

Moje wskazówki pozwolą Ci delektować się potrawami innych narodów, a jednocześnie zadbać o to, by w Twojej diecie było mało kalorii, tłuszczu, cholesterolu  i sodu.





Kuchnia Chińska

Wybieraj : Potrawy szybko smażone na płycie, w woku lub dania gotowane na parze z mnóstwem warzyw, ryż gotowany na parze, rybę z wody oraz pikantne i kwaśne zupy.

 Unikaj : Tłustych żeberek, odsmażanych pierożków, sajgonek, grzanek i smażonego ryżu.



Kuchnia Francuska

Wybieraj : Skorupiaki na parze, pieczony drób, sałatki z sosami podanymi osobno oraz sosy do innych potraw przyrządzone na bazie wina lub pomidorów.

Unikaj : Zupy cebulowej (zawiera dużo soli), tłustych sosów (beszamelowy, holenderski) ,rogalików  (croissant) i pasztetów.



  Kuchnia Grecka

Wybieraj : szaszłyki z kurczaka lub sałatkę grecką bez sera feta. 

Unikaj : Potraw z dużą ilością masła lub oleju. Unikaj sera feta i oliwek.


  
Kuchnia Włoska

Wybieraj : sosy marinara ( pomidory z czosnkiem i cebulą), marsala (na bazie wina), oraz potrawę o nazwie pasta primavera, zawierającą makaron, świeże warzywa i odrobinę oliwy. Zdrowe są również proste dania z kurczaka i ryb.

Unikaj : makaronu z serem lub tłustym mięsem oraz potraw z sosami na śmietanie lub maśle. 



Kuchnia Japońska

Wybieraj : ryż gotowany na parze, makaron gryczany lub udon, yakibosa ( krótko przysmażany makaron z warzywami), kurczak yakitori, shu mai ( pierożki gotowane na parze), tofu, sukiyaki.

Unikaj : Tempury krewetkowej i warzywnej, kurczaka katsu, tonkatsu ( schab panierowany i smażony), smażonego tofu.


   
Kuchnia Meksykańska

Wybieraj : grillowane ryby, krewetki i kurczaka z sosem salsa przyrządzonym z pomidorów, chilli i cebuli. Jeśli zależy Ci na tortillach zamawiaj kukurydziane. Dodatki wybieraj takie jak ryż, fasole.

Unikaj : potraw z dużą ilością sera, kwaśnej śmietany i guacamole. Zrezygnuj też z nachos.
 

  

_________________________________________________________________________________

 Kolejna azjatycka strona dała mi kupon do wykorzystania w ich sklepie i wybrałam sobie bluzkę BOHO :). Ostatnio bardzo podobają mi się ubrania tego typu i tą bluzkę zobaczyłam u TheKredka1 na YT. Bluzka wygląda tak samo jak  w ofercie sklepu, ja wybrałam rozmiar L i żałuje bo ona ma być luźna ale moja jest strasznie luźna więc mogłam wziąć M .
Wejdź i ją zobacz jak prezentuje się na światowej sławy blogerce KLIK



I jeszcze tu KLIK :)

1 komentarz:

Każdy komentarz dużo dla mnie znaczy, jednak jeśli masz ochotę mnie obrażać to odpuść sobie :-)