czwartek, 15 lutego 2018

Ciebie też stać aby jeść ZDROWO | dowlaszpaula

   



    Stać mnie na to aby zdrowo się odżywiać, i Ciebie też na to stać! Często dostaje wiadomości w których narzekacie na to, że nie macie wystarczająco wiele funduszy na to by zdrowo jeść. I jestem pewna, że tak mogą napisać tylko osoby które nigdy nie próbowały wejść na zdrowy tryb. Ostatnio na mojej grupie |KLIK - zapraszam| zadałam pytanie co dziewczyny muszą mieć zdrowego w swojej kuchni aby czarować zdrowe cudowności. Okazało się, że każda z nas sięga mniej więcej po te same produkty i są one podstawą do wyczarowania pysznych i zdrowych dań.

    To co ja sobie robię na obiad to pikuś, bo u mnie przeważne jest kurczak "z czymś tam"i jakimś warzywem, ale mam na grupie kilka dziewczyn które jak wstawiają zdjęcia swoich dań to chce mi się polizać ekran - wszystko wygląda obłędnie i jest zdrowe! Ogólnie to aby zdrowo jeść trzeba uważać i sięgać po najprostsze produkty np. płatki owsiane? Ich cena za 1kg to ok. 3 zł a przydają nam się do zrobienia koktajlu, upieczenia bułek, upieczenia ciasta i różnych ciasteczek, zrobienia owsianki  i na pewno do jeszcze wielu innych smakołyków o których teraz nie pamiętam. Serek wiejski? Cena ok. 1,50zł i jest to idealne źródło białka pasuje do jajecznicy, tuńczyka, owoców ale i sam smakuje wyśmienicie. Owoce najlepiej kupować tyle ile się zje aby ich nie wyrzucać, ja np. na tydzień kupuje 4 banany i one sobie dojrzewają a potem przydają się do ciast, koktajli, omletów, racuchów no i jako drugie śniadanie. Kasza pęczak/kasza gryczana/ kasza orkiszowa ogólnie każdą kaszę warto mieć w domu ponieważ idealnie pasuję ona do każdego obiadu a jest dużo lepsza niż pospolite ziemniaki.


   Cynamon, miód, cytryna - podstawowe TRIO do oczyszczania organizmu. Woda z miodem i cytryną? Kawa z cynamonem? Pijesz? Po pierwsze woda z miodem i cytryną jest smaczna i działa na nasz organizm wewnątrz ale też poprawia naszą cerę z zewnątrz. A cynamon? Pobudza trawienie oraz zaopatruje organizm w błonnik pokarmowy i kosztuje tak niewiele.

   Dodatki takie jak suszona cebula & suszone pomidory można dodawać do wszystkiego i każda potrawa dzięki nim będzie smaczniejsza. Ale wybierajmy suszone warzywa ponieważ łatwo dostępna jest cebula smażona na głębokim oleju ale taka nie jest warta naszej uwagi, nas interesują jedynie suszone warzywa.

Lista produktów bez których NIE DA się zdrowo żyć:

* płatki owsiane 
* serek wiejski

* mleko owsiane
* mąki różnego typu
* BANANY 🍌
* kasza manna
* pęczak
* pestki dyni i słonecznika
* suszona cebula & suszone pomidory
* ksylitol
* cynamon

* cytryna
*  woda
* jogurt naturalny
* płatki pełnoziarniste
* owoce
* musli naturalne
* pieprz ziołowy
* sól himalajska
* jajka
* ocet jabłkowy
* miód
* chudy twaróg
* chleb razowy
* pomidory

    Zdrowe jedzenie jest dostępne dla każdego tylko trzeba umieć szukać i zamiast sięgać po np. płatki śniadaniowe z ogromnym napisem FIT (w których jest bardzo dużo cukru i wcale one nie są FIT) zrobić sobie samemu taką mieszankę. Wyjdzie taniej, więcej, zdrowiej i smaczniej! Kuszą Cię zdrowe słodycze które patrzą na Ciebie z półek sklepowych ale są drogie. Nie oszukujmy się może i batony Chodakowskiej są zdrowe ale nie są ani bardzo smaczne ani ich cena nie jest niska i według mnie lepiej zrobić sobie samemu np. batony proteinowe i mieć ich więcej.

    Kombinujcie, łączcie i jedzcie zdrowo. Nie namawiam Was do kupna nie wiadomo jak drogich produktów ale namawiam Was do jedzenia zdrowo! Pamiętajcie mimo wszystko, że jesteśmy tym co jemy i jeżeli jemy dobrze to nasze ciało też ma się dobrze, a jak opychamy się g*wnem to czujemy się jak kupa. 

7 komentarzy:

  1. Oczywiście, że stać tylko nie każdemu się chce.

    OdpowiedzUsuń
  2. Zdrowe jedzenie stało się modne, coraz więcej z nas sięga po produkty eko i świeże produkty zamiast po kebaba :) I dobrze ! dzięki czemu stają się bardziej dostępne i w korzystniejszych cenach :)))

    OdpowiedzUsuń
  3. Pewnie,ze kazdego stac problem z checiami.

    OdpowiedzUsuń
  4. Zdrowe jedzenie niekoniecznie oznacza duże wydatki. Trzeba tylko umiejętnie zaplanować zakupy. Co do kawy - zawsze pijam z cynamonem.

    OdpowiedzUsuń
  5. Jak ktoś chce na pewno mu się uda ! Jem zdrowo , może nie wszystkie produkty sa w mojej kuchni ( nie przepadam za musli ) ale staram się jeść tak żeby dostarczyć wszystko co potrzebne mojemu organizmowi.

    OdpowiedzUsuń
  6. Miałam wiele podejść do zdrowego odżywiania. Po latach wszelkie produkty z półki eko i fit poszły w kąt. Zamiast tego stawiam na żywność naturalną, nieprzetworzoną. Wychodzi dużo taniej i zdrowiej. Zamiast batonów wolę przygotować sobie kaszę z warzywami na lunch. Taniej i smaczniej 😊

    OdpowiedzUsuń

Każdy komentarz dużo dla mnie znaczy, jednak jeśli masz ochotę mnie obrażać to odpuść sobie :-)