środa, 16 sierpnia 2017

Cukier - moje słodkie uzależnienie! | dowlaszpaula




Cześć Fitnessiaki!

Czy jesteście od czegoś uzależnieni? Pewnie teraz wielu z was parsknęło śmiechem, no bo uzależnienie to takie wielkie słowo. Ale czy kiedyś zdarzyło Ci się w nocy przekopać wszystkie szafki w poszukiwaniu czegoś słodkiego a w najgorszym wypadku niczego nie znajdując jeść cukier łyżeczką? Czy zdarzyło Ci się kiedyś napaść na czekoladę/ciasto/baton itp. jeść je niczym małe dziecko a potem zwyczajnie siąść i płakać? Jeżeli TAK to przykro mi ale jesteś uzależniona.
Po zjedzeniu czegoś słodkiego podnosi się w organizmie poziom hormonu szczęścia, czyli serotoniny. To ona jest odpowiedzialna za dobre samopoczucie, stan relaksu, błogie uczucie uspokojenia albo też pozytywnego pobudzenia. Gdy jej poziom spada – pojawiają się symptomy depresji. By jej zapobiec, ponownie zjadamy czekoladę, ciastko czy cukierki i tak możemy w koło, skąd ja to wiem, z autopsji. Mogę się przyznać, że kiedyś byłam uzależniona od cukru bo miewałam takie napady, moje życie toczyło się swoim torem, a cukier toczył się tuż za nim. Czemu mówię CUKIER a nie słodycze, ponieważ cukier nie jest tylko w słodyczach. Wielu osobom wydaję się, że jeżeli przestaną jeść słodycze to w ich organizmie nie będzie już ani grama cukru. Należy pamiętać, że cukier jest w wielu produktach w których nawet nam się nie wydaję, że on jest. Parówki, woda smakowa, ketchup, musztarda, wędliny, pieczywo itp.





Kiedyś często piłam koktajle typu truskawki, kefir i ...cukier bardzo dużo cukru. Pamiętam jak się zaczynałam odchudzać i zmuszałam się do wypicia tego samego koktajlu ale bez cukru i szczerze mówiąc nie wypiłam tego. Patrząc wstecz nie umiem powiedzieć jak się oduczyłam używać cukru, ale chyba następowało to pomalutku. Zamiast dwóch łyżeczek cukru, była jedna, do koktajli dodawałam miód, potem kupowałam słodziki a teraz mogę się przyznać z ręką na sercu, że SŁODKA KAWA/HERBATA MI NIE SMAKUJĄ tak samo z koktajlami nie wyobrażam sobie ich teraz posłodzić, przecież truskawki, banan, jeżyny są wystarczająco słodkie!



"Od cukrzenie się " było bardzo dobrą decyzją, ponieważ osoby które mają wysoki poziom cukru we krwi wyglądają starzej, mają brzydką cerę, paznokcie i włosy. A chyba każda kobieta chce wyglądać i czuć się zdrowo. Także Kochane Fitnessiaki CUKIER TO BIAŁA ŚMIERĆ i nie jest ani trochę przesadzone! Zerwijcie z nałogiem, uwolnijcie się dacie radę! Skoro ja dałam radę to każda da!


A co mam na sobie:
 bluza z różami - ROMWE
sukienka - new yorker
trampki czerwone - DeeZee

3 komentarze:

  1. Też przestawiam się na życie bez cukru. Ciężko mi z czekoladami, natomiast nieslodzona herbata jest całkiem, całkiem ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ta bluza z różami jest śliczna a Ty rewelacyjnie w niej wygladasz

    OdpowiedzUsuń
  3. Uzależnienie od słodyczy to dość moja spora bolączka - nie mam pojęcia jak je przerwać, zmienić.

    OdpowiedzUsuń

Każdy komentarz dużo dla mnie znaczy, jednak jeśli masz ochotę mnie obrażać to odpuść sobie :-)