piątek, 23 października 2015

Pomidor z ogórkiem, herbata z cytryną ? Połączenia które pomału nas zabijają .

 

 

Co łączyć ze sobą a czego unikać :)




Ogórek z pomidorem? Zapomnij!
Sałatka grecka, pomidory z ogórkiem w śmietanie... pychota. Ale jednak bez sensu. Winny jest ogórek. Choć z pozoru bezpieczny - właściwie sama woda z minimalną zawartością kalorii, dla naszego organizmu całkowicie obojętny, ma w sobie coś co odbiera zdrowym składnikom witaminę C. Nie chodzi więc tylko o pomidora, ale także paprykę czy natkę pietruszki - jej bogate źródła. Z badań wynika, że jeden ze składników ogórka - askorbinaza, zawarta w zaledwie łyżeczce soku z tego warzywa, zniszczy całą witaminę C w aż trzech litrach soku z pomidorów. Na szczęście z każdej sytuacji jest jakieś wyjście. Ogórki jadajmy osobno, a do sałatek dodawajmy konserwowe lub kiszone.
Pomidor + biały ser ?
Jeśli odstawiliśmy już surowego ogórka, ratując pokłady witaminy C w pomidorze, możemy się cieszyć pierwszym sukcesem. No, chyba że plastry pomidora położymy na białym serze. Teoretycznie idealnie zdrowy, dietetyczny zestaw. Jednak w parze może nam zaszkodzić. Zawarte w pomidorze kwasy doskonale łączą się z wapniem z sera, tworząc nierozpuszczalne kryształki, które odkładają się w stawach. Sporadyczne raczenie się takim zestawem nie powinno nikomu zaszkodzić, jeśli to jednak stały element naszej diety, to już wiemy dlaczego bolą nas stawy.
Herbata z cytryną - leczy przeziębienie czy wywołuje Alzheimera?
Chyba nikomu z nas nie przyszłoby do głowy, że przygotowując tak pozornie zdrowy napój możemy sobie zaszkodzić. I znów wina nie leży ani po stronie herbaty, ani cytryny. Ryzykowne jest jednak połączenie obu składników. Zawarty w listkach herbaty glin, który może wywoływać chorobę Alzheimera, na szczęście nie jest przyswajalny dla naszego organizmu. Jednak w połączeniu z sokiem z cytryny powstaje łatwo wchłanialny cytrynian glinu. Nie znaczy to jednak, że w trosce o zdrowie już nigdy nie napijemy się ulubionego napoju. Wystarczy pamiętać o kilku zasadach. Najlepiej, żeby herbata nie była zbyt mocna, a sok z cytryny w ilościach umiarkowanych. Do tego najważniejsze - nie wlewamy soku, gdy liście znajdują się jeszcze w herbacie. Robimy to dopiero, gdy usuniemy je z napoju.
Co ciekawe herbata nie jest dobrym składnikiem jeszcze jednego często stosowanego zestawu - ciasto i herbata. Takie połączenie nie wywoła wprawdzie żadnych dramatycznych skutków - no chyba że ciasta będzie zbyt wiele i przybędzie nam centymetrów - ale też nie mamy co liczyć na dostarczenie organizmowi potrzebnych witamin i minerałów. Obecne w herbacie garbniki ograniczają wchłanianie do organizmu obecnych w cieście min. białek, wapnia, magnezu, cynku, żelaza i miedzi. Nie mamy też co liczyć, że z drożdżowego wypieku przyswoimy witaminę B1. Jeśli jednak nie potrafimy się oprzeć temu zestawieniu - pijmy przynajmniej słabą herbatę.
Czerwone mięso, czerwone wino - a jednak anemia
Trudno o bardziej naturalne połączenie. Nawet osoby zupełnie nie znające się na trunkach wiedzą, do czerwonych mięs, podajemy czerwone wino. Ponoć nie ma bardziej idealnego połączenia pod względem smakowym. Co więcej czerwone wino w małych ilościach polecane jest nawet ze względów zdrowotnych, a trudno o bogatsze źródło żelaza niż czerwone mięso. Niestety wino - podobnie jak herbata zawiera garbniki ograniczające wchłanianie cennego żelaza. A wiadomo niedobór żelaza równa się anemia.
Grzybki nigdy pod wódeczkę
Na polskich stołach taki obrazek pojawia się dość często. Biesiadnicy z pewnością nie zdają sobie sprawy z tego, że podczas jedzenia ryzykują życie. W grzybach znajdują się bowiem kopryna, związek który zatrzymuje utlenianie alkoholu etylowego na etapie aldehydu. nieprzyjemne skutki łatwo osiągniemy popijając alkoholem dowolne grzyby. Tym razem za sprawą wpływu alkoholu na specyficzne zawarte w grzybach białko. Ścinając je, sprawia że staje się ono niestrawne, a nas czekają ciężkie kłopoty trawienne.
Czego jeszcze powinniśmy unikać?
Nie ma możliwości wymienienia wszystkich połączeń, których powinniśmy unikać w kuchni. Poza tymi dość szczególnymi zestawami, dla zdrowia i smukłej figury, warto choć zapamiętać podstawowe zasady. Najgroźniejsze dla zdrowia jest łączenie białka i węglowodanów.
Dlatego nie jemy mięsa z pieczywem, kaszą czy ziemniakami. Zastąpmy je gotowanymi warzywami - najlepiej zielonymi. Również chleb i ziemniaki pasują do zielonych warzyw. Nigdy jednak nie popijajmy ich mlekiem. Podobnie jaj. Możemy za to łączyć białka z tłuszczami, a tłuszcze z węglowodanami. Czyli albo warzywa i mięso, albo ziemniaki, kasze czy makarony z potrawkami z warzyw. Nigdy wszystko na raz, a będziemy zdrowsi i piękniejsi!



Jajka + ziemniaki
Sałatka żydowska lub jajko sadzone z ziemniakami z patelni przekonują smakiem i prostotą przyrządzania. Jednak nie dietetyków, którzy chcą maksymalnie wykorzystywać wszystkie zalety zjadanych produktów. A bulwy ziemniaków zawierają szczawiany, hamujące przyswajanie wapnia i żelaza znajdujących się w jajku.
Drożdżowe ciasto + mocna herbata
Świeże ciasto drożdżowe z kruszonką albo świeży pączek z różanym nadzieniem i do tego herbata – podwieczorek marzenie, prawda? Prawda, ale nie razem. A jeżeli już razem, to ze słabą herbatą, która nie zdążyła naciągnąć i nabrać mocy. Liście zaparzanej herbaty uwalniają duże ilości garbników, a te działają silnie na błonę przewodu pokarmowego, ograniczając wchłanianie białek i wiążąc niezbędne minerały. Garbniki niszczą też, drogocenną w drożdżach, witaminę B1, odpowiedzialną za prawidłowe działanie układu nerwowego.
 Miód + gorąca herbata
Dla wielu z nas to prawie synonim antybiotyku i pewność skuteczności w razie przeziębienia lub grypy. Do pewnego stopnia to prawda, ale żeby kuracja była naprawdę udana, herbata musi być niezbyt gorąca. Wrzątek zmniejsza o połowę aktywność diastazy i inwertazy – dwóch enzymów, które decydują o wspaniałych, uzdrawiających właściwościach miodu.
Ziemniaki + masło
Albo nawet szerzej: węglowodany + tłuszcze. Same ziemniaki i masło pojedynczo nie mają specjalnie dużo kalorii, ale połączone są prawdziwą bombą. Ich wysoki indeks glikemiczny podnosi poziom glukozy we krwi, więc trzustka, by ją obniżyć, produkuje insulinę i zmusza komórki tłuszczowe do magazynowania zapasowej energii. W ten sposób cały tłuszcz zostaje odłożony i... tyjesz.



Popraw swoją dietę 
 W jedzeniu trzeba szukać zalet i maksymalnie je wykorzystywać. Oto produkty, które warto włączyć do swojej diety nie tylko dlatego, że są smaczne:

Banany zapobiegają owrzodzeniom trawiennym i wspomagają ich gojenie. Naukowcy z Varanasi w Indiach twierdzą, że najlepiej przeciwdziałają wrzodom te zielone i niedojrzałe, ale za to w każdej postaci: smażone, pieczone i surowe.
Cebula działa przeciwzakrzepowo i znacząco obniża poziom złego cholesterolu. O ile jednak to pierwsze w każdej zjadanej postaci, to na cholesterol HDL działa tylko surowa. I to lepiej biała, a nie czerwona.
Chili oczyszcza płuca, pomaga sercu, zwalcza ból, poprawia nastrój, ale piecze jak diabli. Działanie kapsaicyny łagodzą jogurt, mleko, lody i – tu miła niespodzianka – zimne piwo.
Grejpfruty są znakomite dla układu krążenia, obniżają cholesterol i ryzyko nowotworów. Uczeni z Florydy dowiedli, że należy jeść miąższ razem z błonami między cząsteczkami, a nie tylko wysysać sok, bo lecznicze pektyny są w ściankach komórek owocu
 Jogurt zabija bakterie, wzmaga odporność, obniża cholesterol, ale dotyczy to tylko jogurtu, który zawiera tzw. żywe kultury. Pasteryzowany traci wszystkie swoje lecznicze właściwości. Czytaj etykietki.
Marchewka dzięki beta- karotenowi pomaga zapobiegać nowotworom, zwłaszcza tym związanym z paleniem papierosów. Gotowana marchew dostarcza do 5 razy więcej tego składnika niż surowa. Ale rozgotowana go traci.





unac nastepna. przeciez w zoladku to wszystko i tak sie miesza. czyli na zewnatrz nie mozna a w zoladku jak wszystko sie miesza na papke to dobrze ? lepiej niech przesledza caly proces trawienia i przyswajajnia a nie tylko podaja przyklady wyizolowanego mieszania. czyli co? jedzenie trzeba planowac tak: poniedzialek rano ogorki wieczorem wyjscie do klopa wtorek rano serek wieczorem wyjscie do klopa sroda rano herbatka wieczorem wyjscie do klopa czwartek rano pomidorek wieczorem wyjscie do klopa piatek rano cytrynka wieczorem wyjscie do klopa sobot

http://www.poradnikzdrowie.pl/zywienie/zasady-zywienia/Zdrowa-dieta-szkodliwe-polaczenia-potraw-i-skladnikow_35786.html

unac nastepna. przeciez w zoladku to wszystko i tak sie miesza. czyli na zewnatrz nie mozna a w zoladku jak wszystko sie miesza na papke to dobrze ? lepiej niech przesledza caly proces trawienia i przyswajajnia a nie tylko podaja przyklady wyizolowanego mieszania. czyli co? jedzenie trzeba planowac tak: poniedzialek rano ogorki wieczorem wyjscie do klopa wtorek rano serek wieczorem wyjscie do klopa sroda rano herbatka wieczorem wyjscie do klopa czwartek rano pomidorek wieczorem wyjscie do klopa piatek rano cytrynka wieczorem wyjscie do klopa sobot

http://www.poradnikzdrowie.pl/zywienie/zasady-zywienia/Zdrowa-dieta-szkodliwe-polaczenia-potraw-i-skladnikow_35786.html
unac nastepna. przeciez w zoladku to wszystko i tak sie miesza. czyli na zewnatrz nie mozna a w zoladku jak wszystko sie miesza na papke to dobrze ? lepiej niech przesledza caly proces trawienia i przyswajajnia a nie tylko podaja przyklady wyizolowanego mieszania. czyli co? jedzenie trzeba planowac tak: poniedzialek rano ogorki wieczorem wyjscie do klopa wtorek rano serek wieczorem wyjscie do klopa sroda rano herbatka wieczorem wyjscie do klopa czwartek rano pomidorek wieczorem wyjscie do klopa piatek rano cytrynka wieczorem wyjscie do klopa sobot

http://www.poradnikzdrowie.pl/zywienie/zasady-zywienia/Zdrowa-dieta-szkodliwe-polaczenia-potraw-i-skladnikow_35786.html

9 komentarzy:

  1. jajko+ziemniaki...to mnie zdziwiło. ale i tak takie pyszne :D

    OdpowiedzUsuń
  2. @Annoyance Agg: ojj mnie tez wiele zdziwilo 😞 np. herbata z miodem i pomidory z ogorkami! takie pysznosciiii 😘

    OdpowiedzUsuń
  3. Herbata z cytryną szkodzi?! To co ja teraz będę pić ;-;
    http://frazeologizmastrall.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. W życiu nie pomyślałabym, ze takie połączenia moga szkodzić zdrowiu! To az niemożliwe!
    http://written-by-life.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Wiedziałam, że niektóre połączenia nie są zbyt zdrowe, bądź neutralizują korzystny wpływ drugiego składnika. Fajnie, że to zebrałaś do kupy.

    Pytanie z innej beczki.
    http://www.filozofiaciała.pl/2015/10/25/jablkowe-babeczki-bez-maki-i-cukru/
    Jest napisane, że babeczki zawierają 388 Kcal, ale na jaką ilość? 100 gram? całość?
    Wkrótce zabieram się za ich przyrządzanie:]

    OdpowiedzUsuń
  6. @Anonim: ciesze bardzo ze post sie podoba ;) 388kcal na calosc ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Słyszałam już o tych niewłaściwych połączeniach jednak z herbaty z cytryną nie zrezygnuję ;p

    OdpowiedzUsuń

Każdy komentarz dużo dla mnie znaczy, jednak jeśli masz ochotę mnie obrażać to odpuść sobie :-)