piątek, 25 marca 2016

Wielkanocne porady :)

Wielkanoce porady ! 
  
Jak przeżyć Wielkanoc gdy na stole same tuczące pyszności, a odmówić nie wypada? Niestety ciężko zorganizować święta aby wszystko było fit, bywa tak że na stole nie ma nic co według naszego uznania możemy zjeść i wtedy zaczynamy jeść wszystko, bez ograniczenia ... a potem żałujemy bo nasz brzuch zrobił się większy a my czujemy się bardzo ciężko.



1. Karteczka motywująca
Napisz sobie na małej karteczka coś co Cię bardzo motywuje, coś co Cię powstrzyma. Gdy będziesz sięgała po kolejny kawałek ciasta wyjmij tą karteczkę spójrz na nią i zrozumiesz, że już Ci wystarczy. 

2. Aplikacja 
Wiem, aplikacje na telefonie nie liczą nam w 100% dobrze ale mamy orientację ile zjedliśmy. Warto wszystko tam wrzucać i wtedy mamy pewność, że skończymy w odpowiednim momencie. Bez liczenia często bywa tak, że się zgubimy. Gdyby nie aplikacja wczoraj zjadłabym o 500kcal więcej niż potrzebuje:)
Polecam aplikacje MyFitnessPal u mnie sprawuje się bardzo dobrze, zajmuje mało miejsca na telefonie i jest łatwa w obsłudze.

3.Pij wodę przed jedzeniem
Przed posiłkiem wypij szklankę wody. Da Ci to uczucie sytości, i dzięki temu nie pochłoniesz za dużo jedzenia.

4.Wybieraj wode
Kompoty, soki, napoje, nektary to wszystko co stoi na Wielkanocnym stole ale Ty sięgnij po wodę. Kompot babci może i smaczny ale bardzo słodki a po co nam cukier do picia? 
Wybierz mądrze - wybierz wodę :) 

5. Ciasta i ciasteczka? Spokojnie :)
Wybieraj mądrze masz ochotę na sernik zjedz jeden kawałek, delektuj się nim długo i jedz pomału wtedy poczujesz dokładnie jego smak i uchroni Cię to przed sięgnięciem po następną porcje, jednak gdy Twoja chęć zjedzenia będzie wielka wyciągnij karteczkę motywującą i odejdź na chwile od stołu.
  
6. Wybieraj to co jesz
Jajka w majonezie? Jajka są dobre ale majonez to nasz wróg więc sięgnij po jedno jajko ale majonez zostaw na talerzu :). Jedz ryby, drób, unikaj potraw smażonych lepiej zjedz coś pieczonego. Do drobiu nie nakładaj sobie ziemniaków no bo po co ? :) Zamiast tego jedz dużo warzyw i wędlin.

7.Unikaj pieczywa
Najczęściej na stole pojawia się zwykłe białe pszenne pieczywo więc Ty jedz bez chleba, po prostu nie jedz tego co jest nie potrzebne a ma dużo pustych kalorii :) Zamiast tego lepiej zjeść więcej np. kurczaka albo ryby.

8. Więcej się ruszaj
Nie przesiedź całych tych dwóch dni za stołem, wybierz się z rodziną na spacer, rowery albo chociaż pilnuj się w domu i na chwilę wstań od stołu. Skorzystaj z tego, że masz wolny  dzień i chwilę poćwicz.  Niestety my Polacy bardzo lubimy biesiady, siedzieć, rozmawiać, jeść i pić i nie mam w tym nic absolutnie złego ale po takim godzinnym spacerze będzie nam się jeszcze lepiej siedziało:)

9. Nie zakładaj luźnych ubrań :)
Teraz z ręką na sercu przyznajcie się kto tak nie robi? "A założę tą sukienkę w niej brzucha nie widać, najem się przynajmniej spokojnie" brzmi znajomo? Więc w te święta ubierzcie się normalnie nie przesadnie oversizowo, i gdy poczujecie, że wasze spodnie zaczynają Was uciskać po prostu skończycie jeść. 




 
 Mam nadzieję, że moje 9 porad Wam się przyda i skorzystacie chociaż z jednej. Myślę też, że nie wyznaczyłam Wam rygorystycznych zadań i mimo wszystko święta spędzicie miło. Pamiętajmy, w święta nie chodzi o jedzenie, to nie ono jest najważniejsze. Najważniejsze są chwile które możemy spędzić z najbliższymi, w spokoju porozmawiać, pośmiać się i zapomnieć o kłopotach. Święta to czas w którym zapominamy o smutkach, trudach i cieszymy się sobą tym, że wszyscy jesteśmy razem :)




 
 
 
 
 

4 komentarze:

  1. Cenne rady Kochana z pewnością nie jedna z nas skorzysta:)

    Buziaki

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetne rady! Chętnie z nich skorzystam <3
    Super blog :*
    blogerkaphoto.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Każdy komentarz dużo dla mnie znaczy, jednak jeśli masz ochotę mnie obrażać to odpuść sobie :-)